Postimyynti ei ole kaikkia varten

17 Jou

Tilasin viime kuussa pitkästä, pitkästä aikaa jotain postimyynnistä. Koska asun pk-seudulla, on valtaosa kaupoista käden ulottuvilla. Lisäksi ulkomaisissa postimyyntiyrityksissä mieheni on todella hyvä. Hän osaa käyttää muutakin kuin googlea, löytää ale-koodeja ja niitä loistavasti hyödyntää. Esimerkki : tilasin itselleni naulakon, mies käytti 15 min aikaa ja löysin saman naulakon 25 % halvemmalla. Onneksi minun pystyi vielä peruuttamaan. Minä siis en tilaa, pyydän miestäni tekemään tämän asian puolestani.

Postimyynnit aloitin nuorena tyttönä Yves Rocherin tilauksilla. Kyseisen yrityksen liikettä ei kotipaikkakunnallani ollut ja luetteloita oli ihana selailla. Alleviivasin tuotteita joita halusin ja kun kuukauden kirje tuli, olivat kylkiäiset aina houkuttelevia. Nyt kun ko. kauppa on alle 20 min päässä, en ole käynyt liikkeessä vuosiin.

Pellavalakanat valtasivat blogit alkuvuonna ja olin jo kerran tilaamassakin niitä meille. Nuukuus iski. Alekampanja loppui yllättäen ja jos kerran olen ollut jo kerran lähes tilaamassa alesta, eihän niitä voi ovh-hintaan tilata. Minun onneksi viime kuussa kampanja tuli, – 25 % yhdestä tuotteesta ja pussilakanasetti lähti tilaukseen. Kiitettävästi tulikin tietoa paketin kulusta, mutta sitten tiedotus loppui kuin seinään. Netissä sivu kertoi sanan lähetetty, mutta ei mitään muuta. Mitään tekstiviestiä, ei ilmoitusta minulle tullut. Päätin selvittää asiaa ja soitinkin asiakaspalveluun, jossa kerrottiin paketin olleen noutopaikassa jo viikon. Eikö minulle ole tullut siitä ilmoitusta? Niin, miksi tänne sitten soittelen, jos olisi tullut. Paketti oli kuitenkin noutopisteessä, joten samana päivänä sen sitten noudin. Eilen heitin koko ihanuuden pesukoneeseen ja rummun jälkeen olin tyytyväinen ettei sellainen pölykasa ollutkaan odotettavissa, mitä monissa blogeissa valitettiin.

Kunnes olin laittamassa pussilakanaa paikalle, huomasin ettei kulmissa ole niitä reikiä, joihin olen tottunut. Pussilakana on nyt tuolilla, viikattuna, odottamassa sitä hetkeä, että kaivan ompelukoneen ja ratkojan esille. Kuntoon laittamisessahan ei kauaa aikaa mene, urakkaan ryhtymisessä paljon enemmän.

Mitä tästä opimme? Kivijalkamyymälät kunniaan!

Mielipiteesi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

