Antiikkia, antiikkia Wanhassa satamassa

5 Mar

Olin viime viikonloppuna käymässä ensimmäistä kertaa Antiikkimessuilla. Minulla oli täsmäostos ja tiesin tietyn myyjän olevan myyjänä messuilla. Olen reilu 10 vuotta sitten ollut samassa paikassa häämessuilla, mutta eipä kyseisessä paikassa ole juuri muuten tullut oltua.

Väitän etten kärsi keski-iän kriisistä, mutta tässä tilaisuudessa sitä tunsin itseni jälleen nuoreksi teiniksi. Harvoin Suomessa, varsinkin Helsingissä on tilaisuuksia, joissa kuulun vähemmistöön äidinkieleni osalta.

Keski-ikä tilaisuudessa oli korkea ja lisäksi äidinkieli tuntui kaikilla olevan ruotsi.

Mieheni pitää hyvin paljon Oiva Toikan tuotannosta ja muutama antikvariaatti löytyikin, joissa lintukokoelma oli hyvin laaja. Isoja, kauniita, monipuolisia lintuja löytyi. Hintoja en edes uskaltanut arvuutella. Ja itse löysin hyvin kauniin Lapponia sormuksen, mutta lähes 500 euron hinta jätti sormuksen vain ihailuasteelle.

Katsominen on onneksi ilmaista.

Itse välillä ihmettelen hintojen muodostumista. Olen kuitenkin markkinointia opiskellut vuosia. Jälleenmyyntiä on tullut opiskeltua, eniten tosi teoriassa.

Itse löysin todella kauniit Oiva Toikan kynttilänjalat. Koska taiteilija on tunnettu ja tuottelias, löytyi samoja kynttilänjalkoja hyvin monesta pöydästä.

Hintahaarukka oli 165 eurosta 250 euroon kpl. Viimeisessä pari oli vierekkäin, ilahduin edullisimmasta hinnasta ja olin jo kaivamassa lompakkoa esille, kun myyjä ilmoitti hinta on per kpl.  En yleensä puutu asioihin, mutta tällä kertaa näytin lähes vastapäistä ständiä. Kerroin siellä jalka maksaa lähes 100 euroa kpl, ehkä kannattaa miettiä paljonko pyytää ja myyjä suuttui. Ehkä aiheestakin.

Minun tarinalla oli onnellinen loppu. Menin täältä suoraan uuteen kirpputori Brunoon. Siellä vastaavat kynttilänjalat lähtivät kotiini, 150 eurolla, yhteensä. Tosin kirpparimyyjä ei maksa voitostaan veroja, paikka Brunossa on ehkä muutama kymmenen kertaa edullisempi kuin Wanhassa satamassa. Minä olen tyytyväinen. Ja kirpparimyyjäkin oli.

Mielipiteesi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

